Türkiye’deki havalimanlarında yolcuların uzun süredir dile getirdiği ücretsiz içme suyu talebi karşılık buluyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı koordinasyonunda yürütülen çalışma kapsamında, ülke genelindeki 58 havalimanının tamamına ücretsiz su sebilleri kuruluyor.
Edinilen bilgilere göre uygulama; check-in salonları, güvenlik sonrası bekleme alanları, gelen-giden yolcu salonları ve diğer yoğun yolcu noktalarını kapsayacak şekilde hayata geçiriliyor. Amaç, yolcuların içme suyuna ücretsiz ve kolay erişimini sağlamak.
Çalışmalar kapsamında şu ana kadar 14 havalimanında sebil kurulumları tamamlanarak hizmete alındı. 32 havalimanında ise sipariş, imalat ve montaj süreçleri devam ediyor. Yetkililer, uygulamanın kısa sürede tüm havalimanlarında aktif hale getirilmesini ve yolcu yoğunluğuna göre sebil sayılarının artırılmasını hedefliyor.
Yeni uygulamanın özellikle yaz sezonunda artan yolcu trafiği sırasında havalimanı deneyimine önemli katkı sağlaması bekleniyor.







